Zelfportret. Welkom op de website van Anthracyt, een bureau voor grafisch ontwerp en visuele communicatie…
We hadden u kunnen vertellen hoe flexibel, goed bereikbaar, responsief en creatief we zijn. We hadden u uitleg kunnen geven over onszelf, onze sterke punten, onze ervaring en onze aandacht voor uw wensen. We hadden kunnen uitweiden over onze waarden, onze talenten … Maar in de plaats van zelf te praten, laten we liever onze klanten aan het woord. Want zij en hun loyaliteit zeggen alles wat u over ons moet weten.
Ons klantenbestand bestaat uit kmo’s, start-ups, maar ook internationale bedrijven en spelers in de grootdistributie. We staan in nauw en rechtstreeks contact met onze klanten en slagen er zo in om to the point met hen te communiceren.
Achterhalen wat een klant precies nodig heeft, met aandacht voor de specifieke aard van de activiteiten (financieel, voeding, luxe, bouw, energie, humanitair enz.), en instaan voor b2b- en b2c-communicatie: dat is wat ons elke dag opnieuw drijft. Geen uitdaging is ons te groot. We verleggen onze grenzen voortdurend om creatieve oplossingen en relevante content te bedenken binnen het budget van de klant. En dat van de ontwerpfase tot en met de uitvoering van het project.
Van reclamecampagnes tot websites, presentaties, video’s, POS-reclame, affiches en andere gedrukte of digitale communicatie, u kunt het zo gek niet bedenken. Bent u op zoek naar een team op mensenmaat dat paraat staat om uw project op een persoonlijke en unieke manier te verwezenlijken? Onze missie is om u te begeleiden, naar u te luisteren en u te helpen uw doelen te bereiken met onze grenzeloze creativiteit.
We kijken ernaar uit om met u samen te werken!
We hadden u kunnen vertellen hoe flexibel, goed bereikbaar, responsief en creatief we zijn. We hadden u uitleg kunnen geven over onszelf, onze sterke punten, onze ervaring en onze aandacht voor uw wensen. We hadden kunnen uitweiden over onze waarden, onze talenten … Maar in de plaats van zelf te praten, laten we liever onze klanten aan het woord. Want zij en hun loyaliteit zeggen alles wat u over ons moet weten.
Ons klantenbestand bestaat uit kmo’s, start-ups, maar ook internationale bedrijven en spelers in de grootdistributie. We staan in nauw en rechtstreeks contact met onze klanten en slagen er zo in om to the point met hen te communiceren.
Achterhalen wat een klant precies nodig heeft, met aandacht voor de specifieke aard van de activiteiten (financieel, voeding, luxe, bouw, energie, humanitair enz.), en instaan voor b2b- en b2c-communicatie: dat is wat ons elke dag opnieuw drijft. Geen uitdaging is ons te groot. We verleggen onze grenzen voortdurend om creatieve oplossingen en relevante content te bedenken binnen het budget van de klant. En dat van de ontwerpfase tot en met de uitvoering van het project.
Van reclamecampagnes tot websites, presentaties, video’s, POS-reclame, affiches en andere gedrukte of digitale communicatie, u kunt het zo gek niet bedenken. Bent u op zoek naar een team op mensenmaat dat paraat staat om uw project op een persoonlijke en unieke manier te verwezenlijken? Onze missie is om u te begeleiden, naar u te luisteren en u te helpen uw doelen te bereiken met onze grenzeloze creativiteit.
We kijken ernaar uit om met u samen te werken!
Vaardigheden. Onze begeleiding als rode draad in uw verhaal …
Vaardigheden. Onze begeleiding als rode draad in uw verhaal …
Reclame en promotiecampagnes
Een volwaardige reclame- en/of promotiecampagne bestaat uit verschillende, op elkaar afgestemde reclameacties rond een bepaald product of een bepaalde dienst die plaatsvinden in dezelfde periode.
Het bureau zorgt ervoor dat er gerichte boodschappen verspreid worden en kiest voor bepaalde reclamemedia om de promotie van uw producten en de herkenbaarheid en naamsbekendheid van uw merk te optimaliseren.
Branding
& identiteit
Om naam te maken of u te onderscheiden van de concurrentie moet u een sterk imago met een grote impact hebben.
De unieke visuele identiteit van uw bedrijf uitwerken, ervoor zorgen dat uw logo, de toon die u gebruikt en elk grafisch en visueel element u definieert en onderscheidt … Dat is geen eenvoudige klus.
Om uw imago om te zetten in een overkoepelende grafische identiteit ontwikkelen we uw huisstijl en passen we die nauwgezet toe op alle communicatiemedia.
Direct Marketing
Bij direct marketing stuurt u klanten en prospects een gepersonaliseerde boodschap die een onmiddellijke en meetbare reactie uitlokt. Het belangrijkste doel van die geïndividualiseerde communicatietechniek, die de vorm kan aannemen van gerichte e-mails maar ook postmailing, is om de klant onmiddellijk aan te zetten tot actie. Het kan daarbij gaan om een aankoop, maar ook een offerteaanvraag of een afspraak. Daarnaast zorgen we ervoor dat uw campagnes naar uw databases worden gestuurd via een veilige router of een betrouwbaar automatiseringsplatform.
Verpakking
Het ontwerp van de primaire verpakking en een doordachte visuele identiteit van de secundaire verpakking doen het product opvallen en zorgen ervoor dat de klant het in één oogopslag herkent in de rekken! Met een effectieve verpakking onderscheidt u zich in de zee van concurrenten.
Het doel is niet alleen om het product te doen opvallen en te beschermen, maar ook om consumenten te stimuleren het te kopen dankzij het aantrekkelijke design.
We besteden bijzondere aandacht aan de aanpasbaarheid van de grafische elementen, zodat ze steeds opnieuw kunnen worden gebruikt voor verschillende producten van hetzelfde merk en zodat het volledige assortiment meteen herkenbaar is.
Foto’s/video’s
We selecteren de fotograaf of audiovisuele productiestudio voor u op basis van de stijl van de beelden, het budget en de deadline. Alles kan, van foto’s en -videobeelden voor lifestyleproducten tot packshots, portretten en visuals van uw bedrijf of winkels.
Soms maken we eerst een storyboard of moodboard op, wat erg handig is voor de briefing aan de onderaannemer. Op de dag zelf zijn we ter plekke aanwezig voor de artistieke leiding.
Vaak doen we op voorhand aan scouting van de locatie en bereiden we de opnamelocaties voor.
Copywriting
Copywriting, dat is de kunst om beelden te vergezellen van een krachtige tekst met een toon, flow en zinsbouw die de lezer meteen naar de kern van de boodschap brengen. Met een vlotte stijl en woordspelingen die de aandacht trekken bedenkt de tekstschrijver pakkende slogans die een snaar raken en de lezer beroeren. Een goede tekst maakt het verschil voor uw producten en diensten. Hij zorgt ervoor dat klanten gemakkelijker trouw blijven aan het merk en sneller overgaan tot aankoop.
Strategie
De manier waarop u een product of dienst presenteert aan de consument is niet iets wat u op goed geluk doet. Ons bureau besteedt samen met u bijzondere aandacht aan de doelgroep, de juiste toon, het verhaal dat u wilt vertellen, het beoogde resultaat en ga zo maar door.
U kunt het publiek beroeren, humor gebruiken, de focus leggen op idealisering, populariteit, bekendheid, geloofwaardigheid … U kunt ook een belofte doen, getuigenissen gebruiken, nieuwsgierigheid opwekken … Er zijn eindeloos veel mogelijkheden, maar die brengen ook allemaal hun eigen uitdagingen met zich mee.
Samen bouwen we geleidelijk aan uw imago op of ontwikkelen we het verder.
Digital Content
Digitale marketing is dynamischer dan traditionele marketing en is erg in trek bij kleine ondernemingen en start-ups die in binnen- en buitenland op verschillende markten bekendheid willen krijgen door 24 uur per dag en 7 dagen op 7 beschikbaar te zijn om hun producten te promoten of te verkopen. Voor dat soort marketing creëren we content op sociale media. We vullen uw kanalen met animaties, wedstrijden, promoties, filmpjes, foto’s en doen ze bruisen van de activiteit! We interageren met uw klanten en prospects om meer kijkers te genereren en uw digitale aanwezigheid te vergroten.
Webdesign
Webdesign is de creatieve en technische fase waarin het visuele uiterlijk en de gebruikerservaring (interaction design, lay-out van de pagina’s, boomstructuur en navigatie) van uw website vorm krijgen.
Op visueel vlak zorgen we ervoor dat bezoekers op een gebruiksvriendelijke manier kunnen bladeren door treffende content in de kleuren van uw merkimago.
Indien u dat wenst, staan we u bij in de programmeringsfase, waarvoor we samenwerken met onze serviceproviders, om ervoor te zorgen dat de onlinecontent naadloos aansluit bij onze lay-out en uw imago.
POS-reclame
Point-of-salereclame omvat toonbankdisplays, borden, reclamezuilen, roll-up banners en bogen, maar ook interactieve POS-reclame zoals digitale schermen of kiosken met touchscreen. Bij al die vormen moet u rekening houden met een aantal parameters: de plaats ervan in het parcours van de klant in de winkel, de zichtbaarheid van het POS-reclame van dichtbij en/of veraf, de materiaalkeuze in functie van de duur van de campagne, alsook het transport- en montagegemak.
Een opvallende visual verleidt de klant en trekt hem of haar onmiddellijk naar het product toe. Daarom biedt het soms een grote toegevoegde waarde om voorafgaand aan de productiefase een mock-up in de winkelomgeving te maken.
Naast standaard POS-reclameformats creëren we ook unieke POS-reclame op maat … We geven die vorm en kiezen de materialen op basis van een onderzoek dat we samen met de onderaannemer uitvoeren, rekening houdend met de technische vereisten en het budget.
Drukwerk
Voor drukwerk op papier of karton hebt u iemand met vakkennis nodig die rekening houdt met het geschikte drukproces, de juiste afwerking, de hoeveelheid, de deadline, het budget enzovoort. Met meer dan dertig jaar ervaring in drukwerk kunnen we u voorzien van gedegen technisch advies. We keuren ook de proefdruk goed bij de drukkerij. Door onze functie als kwaliteitscontroleur bespaart u heel wat tijd en hoeft u zich zelf geen zorgen te maken over de kwaliteitsbewaking en -coördinatie.
Reclame & promotiecampagnes
Een volwaardige reclame- en/of promotiecampagne bestaat uit verschillende, op elkaar afgestemde reclameacties rond een bepaald product of een bepaalde dienst die plaatsvinden in dezelfde periode.
Het bureau zorgt ervoor dat er gerichte boodschappen verspreid worden en kiest voor bepaalde reclamemedia om de promotie van uw producten en de herkenbaarheid en naamsbekendheid van uw merk te optimaliseren.
Branding & identiteit
Om naam te maken of u te onderscheiden van de concurrentie moet u een sterk imago met een grote impact hebben.
De unieke visuele identiteit van uw bedrijf uitwerken, ervoor zorgen dat uw logo, de toon die u gebruikt en elk grafisch en visueel element u definieert en onderscheidt … Dat is geen eenvoudige klus.
Om uw imago om te zetten in een overkoepelende grafische identiteit ontwikkelen we uw huisstijl en passen we die nauwgezet toe op alle communicatiemedia.
Direct marketing
Bij direct marketing stuurt u klanten en prospects een gepersonaliseerde boodschap die een onmiddellijke en meetbare reactie uitlokt. Het belangrijkste doel van die geïndividualiseerde communicatietechniek, die de vorm kan aannemen van gerichte e-mails maar ook postmailing, is om de klant onmiddellijk aan te zetten tot actie. Het kan daarbij gaan om een aankoop, maar ook een offerteaanvraag of een afspraak. Daarnaast zorgen we ervoor dat uw campagnes naar uw databases worden gestuurd via een veilige router of een betrouwbaar automatiseringsplatform.
Verpakking
Het doel is niet alleen om het product te doen opvallen en te beschermen, maar ook om consumenten te stimuleren het te kopen dankzij het aantrekkelijke design.
We besteden bijzondere aandacht aan de aanpasbaarheid van de grafische elementen, zodat ze steeds opnieuw kunnen worden gebruikt voor verschillende producten van hetzelfde merk en zodat het volledige assortiment meteen herkenbaar is.
Foto's/video's
Soms maken we eerst een storyboard of moodboard op, wat erg handig is voor de briefing aan de onderaannemer. Op de dag zelf zijn we ter plekke aanwezig voor de artistieke leiding.
Vaak doen we op voorhand aan scouting van de locatie en bereiden we de opnamelocaties voor.
Copywriting
Strategie
U kunt het publiek beroeren, humor gebruiken, de focus leggen op idealisering, populariteit, bekendheid, geloofwaardigheid … U kunt ook een belofte doen, getuigenissen gebruiken, nieuwsgierigheid opwekken … Er zijn eindeloos veel mogelijkheden, maar die brengen ook allemaal hun eigen uitdagingen met zich mee.
Samen bouwen we geleidelijk aan uw imago op of ontwikkelen we het verder.
Digital Content
Webdesign
Op visueel vlak zorgen we ervoor dat bezoekers op een gebruiksvriendelijke manier kunnen bladeren door treffende content in de kleuren van uw merkimago.
Indien u dat wenst, staan we u bij in de programmeringsfase, waarvoor we samenwerken met onze serviceproviders, om ervoor te zorgen dat de onlinecontent naadloos aansluit bij onze lay-out en uw imago.
POS-reclame
Een opvallende visual verleidt de klant en trekt hem of haar onmiddellijk naar het product toe. Daarom biedt het soms een grote toegevoegde waarde om voorafgaand aan de productiefase een mock-up in de winkelomgeving te maken.
Naast standaard POS-reclameformats creëren we ook unieke POS-reclame op maat … We geven die vorm en kiezen de materialen op basis van een onderzoek dat we samen met de onderaannemer uitvoeren, rekening houdend met de technische vereisten en het budget.
Drukwerk
Anthracyt BV • Alsembergsesteenweg 64 • B-1630 Linkebeek
Contactpersonen :
Isabelle Moreau + 32 496 86 46 03 • isa@anthracyt.be
Virginie Istace + 32 496 69 03 10 • virginie@anthracyt.be